2015. január 12., hétfő

Memories #1 - Hungaroring 2013

Sziasztok :) 

Úgy döntöttem összegyűjtök ide egy-két kellemes emléket is. Tudom lehet egy-két esemény nem épp aktuális és nem is mindenkit fog érdekelni, de szeretném, ha itt lennének, bármikor visszaolvasva, újra átélhessem. Így minél előbb le kell írnom, míg élnek az érzések, emlékek bennem:)

Az első ilyen visszatekintésem a 2013-as Magyar nagydíj hétvégére esett, remélem nem bánjátok:)

A F1 már kiskorom óta szerves része az életemnek, de a 2013-as évig sose jutottam még csak közel sem ahhoz, hogy megtekintsek élőben is egy futamot. Vagy anyagi részről volt meredek az ötlet, vagy senki sem akart társulni hozzám. Júliusban azonban az unokatesóm kitalálta, hogy elmenne, de nincs kivel. Persze egyből kaptam is az alkalmon, miszerint én elmegyek vele. Akkoriban ő még Csehországban dolgozott és csak nagy ritkán járt haza látogatóba, úgyhogy az egész jegyvásárlást és a hasonló dolgokat teljesen rábíztam. Mikor már lassan a hétvége közeledett kezdtem kicsit pánikba esni, mivel a jegy még mindig sehol sem volt. És persze a végösszeg is teljesen átalakult a végére. Az biztos, hogy azon a módon többet nem veszek jegyet. A végén majdhogynem a kétszeresére nőtt a jegy ára. Mivel én csatlakoztam az unokatesómhoz, ezért rábíztam, menjünk oda, ahova ő szeretne. Így kerültem az akkori Silver 8 tribün, C szektorának 1. sorába. Először mikor megláttam a jegyeket őszintén szólva eléggé megijedtem, mivel már hatalmas kerítéseket láttam magam előtt, amitől alig fogok látni. De pozitívan kellett csalódnom, ennél jobb helyről nem is nézhettem volna végig életem első futamát a helyszínről.
Mivel a munka nem vár, így nem tudtuk az egész hétvégét ott tölteni. A pénteki napot egészében ki kellett hagynunk és vállaltuk a minden napi autózást is a helyszínre. Így nekem elhihetitek alig aludtam valamit egész hétvégén, de határozottan megérte. Persze, mint  nálam általában, semmi sem indulhat zökkenőmentesen. A jegyhez kapcsolódó probléma volt csak a kezdet...


Csütörtökön, csak munka után tudtunk idnulni, így reméltük legalább nyitásra odaérünk. Mint ismeretes ember tervez...
Mivel egyikünk se nagyon járt még Mogyoród környékén, az unokatesóm volt a söfőr, úgy gondoltam, ő mindent eltervezett. Hát persze, férfiak :D Mert ő úgy gondolta, ha a legrövidebb utat választja a GPS-en, az majd úgy jó lesz. Persze ki gondolta, hogy végig vezet egész Budapesten, tele útlezárásokkal, útátalakításokkal. Azt hittem soha nem érünk oda a boxutca látogatásra. 
Végül nagy nehézségek árán, de sikerült odaérnünk és még időben. Nekem foggalmam sem volt, hogy működnek arra a dolgok, mi a menet. Úgy hogy számomra minden új volt. Alig tudtam eldönteni, merre fordítsam a fejem. Persze ma már sokkal okosabb vagyok ilyen téren:P



Az első dolog, ami feltűnt a rengeteg ember és a rengeteg részeg. Hahó, most dobtál ki egy csomó pénzt az ablakon és már csütörtökön teljesen el vagy ázva?! Mire fogsz egyáltalán emlékezni belőle? Kb. ezek a mondatok futottak át az agyamon, amikor egy finn társaság esett kelt előttünk a járdán, miközben a bejárat felé igyekeztünk. Dehát ki vagyok én, hogy valakit is elítéljek:)

Maga a boxutca látogatás számomra felejthetetlen volt. Életemben először láthattam élőben mindent. Azt tudni kell, hogy nem csak azért nézem az egész sportot, mert helyes pasik vannak ott stb. Imádom az F1-et minden autójával, pályájával, pilótájával, szerelőjével, csavarjával együtt (na jó azért persze vannak kívételek:P) Akkor még nem tudtam, hogy a boxutca látogatás alatt autogramosztás is a programon van. Nem is értettem, miért áll ott az a sok ember, ha a bejárat a másik irányban van. Később jöttem csak rá, mikor a hangosbemondóban elkezdték sorolni, kik jönnek éppen aláírást osztogatni.
Tegyük hozzá, hogy egész hétvégén egyelten pilótát láttam csak élőben pont ekkor, nem mást, mint Kimi Räikkönent (a sors keze:D) Személy szerint én minden boxnál megálltam, mindenre rácsodálkoztam, mindent megcsodáltam:)
Mikor mi sétáltunk a boxutcában épp a mercedesesek és a williamsesek is kerékcsere próbákat tartottak, így ezt is átélhettem testközelből. Felejthetetlen hangjuk van az már biztos. A williamsesek kerékcseréjét kijött a boxból megtekinteni Frank Williams is. Hihetetlen volt őt is látni élőben. Persze nem maradhatott el a box lámpás fényképezkedés se, rendesen sorba kell állnod miatta :D

A pénteki napot mindketten munkában töltöttük, alig vártam, hogy vége legyen és megnézhessem, miről maradtunk le. Este alig tudtam elaludni. Reggel én már 5-kor startra kész álltam, persze az unokatesóm elaludt és így csak 6 után indultunk útnak. Egy valamiben különbözőek vagyunk, őt csak az F1 érdekelte, engem minden. Én azt se bántam volna, ha az összes betét futamot is megnéztük volna, de általában siettünk haza. 
Szombaton szerencsére azért nem maradtunk le sok mindenről, és már egy kényelmesebb úton közelítettük meg a Hungaroringet Esztergomon keresztül. Mire elértük a bejáratot, ami nekünk kellett, azt hittem megőszülök. Rettentő hőség volt, azt hittem rám olvad még a ruha is. Persze felszerelkezve hatalmas mennyiségű naptejjel, sapkával felszerelkezve érkeztem. Hiába áztattad át mindenedet jó hideg vízzel amint lejárt az adott program, mehettél is megint, ugyanis teljesen száraz lettél 5 percen belül. A büféről és az árakról inkább említést sem teszek. Maradjunk annyiban én messziről elkerültem (10 euró egy hot-dogért?!)

 Már hihetetlen volt a GP2 és GP3 autók látványa és hangja is élőben, de az F1, az csak F1 marad. A végére már csukott szemmel meg tudtam mondani, melyik autó köröz éppen:) Egyáltalán nem zavart az első sor később, sőt. Az egyetlen hátulütője a jegyeknek annyi volt, hiába szóltak egymás mellé, elválasztott minket a LÉPCSŐ. ( ki godnolt volna erre?!)Úgyhogy nem sokat beszélgettünk a két nap alatt :D Na jó szombaton nem volt még kint sok ember, úgyhogy oda ülhettél, ahova akartál.Ami még az ülőhelyet illeti. Egyáltalán nem panaszkodhatok. Nagyon sok mindent belehetett látni, de ki akart máshova nézni. Elég volt azt követni, ami épp előttem zajlott. Szerncsére a nagykivetítőre is kényelmesen ráláttam, persze már olvasni nem volt könnyű róla:D
Az ídőmérőt Lewis Hamilton nyerte, Sebastian Vettel és Romain Grosjean előtt. Az interjúkat se vártuk már meg, siettünk is haza, az én nagy bánatomra. Érthető volt, mivel így se értünk időben haza. Másnap pedig kezdődött elölről az egész. Kérdezhetitek, miért volt ez így jobb? Miért nem aludtunk ott valahol? Ha akár csak a pályán aludtunk volna az autóban, se jöttünk volna ki olcsóbban (sőt), mint így, hogy minden nap autóztunk.




Mikor azt gondoltam, már semmi sem történhet és a vasárnapot túléljük gondok nélkül, nagyot tévedtem. Nem indultunk csak 9 környékén, mivel be kellett várni pár ismerőst, akik még messzebbről érkeztek. Még csütörtökön vettük számukra a jegyeket a bejáratnál. Az is egy érdekes történet volt. Látták, hogy nézelődünk a pénztárnál és odajött hozzánk egy német pasi, hogy ha jegyeket szeretnénk, ő tud nekünk segíteni. Megkérdezte milyen kell és mondott egy összeget. Miután elfogadtuk az ajánlatot, telefonon szólt egy másik alaknak, aki megjelent a kis robogóján és a csomagtérből előszedte a jegyeket. Tudjátok milyen jegyek voltak? Azok, amiket Magyarországon lehetett kapni kedvezményesen csak vasárnapra. Végül is mi is jól jártunk, mivel nem kellett az egész összeget kifizetnünk, és ők is, mivel ráraktak azért valami haszont maguknak is. Csak tudnám hogy jutottak, azokhoz a jegyekhez. Vagyis inkább azt hiszem, nem is akarom tudni...

Szóval elég későn indultunk, így várható volt, hogy biztos nagy lesz a dugó meg minden. De hogy EKKORA?! Dél környékén még mindig a hosszú sorban álltunk az autóval és kezdtem elveszteni a reményt, hogy egyáltalán a FUTAMRA oda érünk, nem hogy még esetleg a pilóta parádéra. A síras határán táncoltam nagyon sokáig, sokan otthogyták már az autójukat is Mogyoródon is az út mellett, mivel csak arra engedtek akkor már csak fel a pályára. Látszódott az unokatesómon is, hogy majd fel robban, nem is tűrte sokáig, kiálltunk a sorból és jó pár autó után "kéredzkettünk" vissza a sorba. Talán ez volt a szerencsénk, ha ott maradunk, az eredeti helyünkön, a futamot se érjük el.
A végén időben odaértünk. Még a pilóta parádét is láttam. Hhetetlen volt minden arcot élőben látni, azt se tudtam, kit nézzek :D
A futamból persze nem sokat fogtam fel. Otthon még meg kellett néznem egyszer kétszer, miért is került, ki hova. De nem panaszkodom. Persze a kivetítőre nem láttam el annyira, hogy olvasni tudtam volna. Így nem maradt más, mint hogy egy első kisiskolás gyerek módjára az ujjaimon számoltam, ki hanyadik helyen is van éppen :D
Az egész olyan gyrosan elment, épp azon imádkoztam, hogy az előttem harcoló Kimi még bírja ki Seb támadásait pár körig, mikor a nagy kivetítőn már láttam, hogy Lewist épp leintik :D (nagyon képben voltam,mi?) Persze halvány lila gőzöm sem volt Kimi, hogyan is került oda, de gondoltam, hogy eggyel kevesebbszer állt ki kerékcserére, más lehetőség nem épp volt :D
Sajnos ismét, még csak az interjúkat se vártuk meg végig és már rohantunk is, hogy azért időben kerüljünk ki a nagy kavalkádból. De otthon bepótoltam természetesen.
Minden nap egy teljesen más útvonalon engedtek ki minket a pályáról, így vasárnapra már az egészet körbe jártuk. Hihetetlen volt látni azt a rengeteg kempinget, lakókocsit, embertömeget a pálya körül. Remélem egyszer nekem is összejön az egész hétvégét a pályán tölthetem. Biztos, hogy egy külön élmény, olyan emberek között lenni, akik ugyanazért rajonganak, mint te.

Mások számára úgy tűnhet nem volt egy tökéletes hétvége, nem volt egy tökéletes futam. De számomra az volt. Minden egyes percével, minden egyes részletével. Bízom benne évről évre csak jobb lesz. Mert nem tervezem feladni, hogy a következő években is ott legyek (mégha az emberek azt is mondták, ha egyszer elmegyek megnézni, többet élőben látni nem akarom)
Ti voltatok  már kint futamon? Mik a tapasztalaitok?
Puszil és ölel






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése